mandag, november 20, 2006

Travel frøken

-Har du tid til deg selv da? Et spørsmål jeg stadig vekk får. Jeg har mye å gjøre, det er jeg veldig klar over, men jeg trives og har det bra. Og jeg klarer å vurdere hva som blir alt for mye, og hva som er passe. Vel, ofte må jeg innrømme at det er vanskelig å si nei. Nå for tiden tror jeg at jeg har nådd krensen, men jeg vet det og kan snu før det blir for mye. På skolen da jeg fikk to tonn lekser idag tenkte jeg "Å, jøsses, nå får jeg det travelt!", men jeg er ikke redd for det så lenge jeg er klar over det og kontrollerer det selv. Nå har jeg hatt en koselig helg på kurs, ganske intesivt og krevende, men noe annet enn jeg gjør ellers, så det var utrloig spennende, og jeg tror det var lurt å dra på kurset. Jeg fikk masse ut av det!
Idag skal jeg enten ringe vennen min eller tanta mi, vi får se, kanskje jeg rekker begge!

Mitt viktigste og beste tips for å klare mye er:
  1. Sov mye, jeg merker godt at jeg mestrer dagene mye bedre når jeg sover 7-9 timer.
  2. Ikke gjør lekser hele natten, jeg gjør aldri lekser etter 21.00, bare i helt spesielle tilfeller. Jeg får ikke mye ut av det jeg gjør om kvelden/natten, og sover bare mindre, noe som blir negativt for dagen etter. Det jeg synes fungerer bedre er å heller stå opp en time tidligere!
  3. Ikke sitt hjemme og les lekser om du egentlig skulle vært på trening, vært ute med venner e.l. For meg er det bare dumt fordi jeg heller sitter hjemme og er negativ til det arbeidet jeg gjør fordi DET er grunnen til at jeg ikke får hatt det gøy. Da får jeg ikke så mye ut av det, det er bedre å gjøre det morsomme og så heller få gjort litt mindre lekser, dettar jeg igjen senere!

Ha en god dag!

2 Kommentarer:

Blogger Trassel sa ...

Smarta tips du kommer med!! :P Det är nog bra att följa dem!!

11:38 p.m.  
Blogger Linedanser sa ...

Jeg vet jo ikke hva så fungerer for andre, men jeg synes hverfall de er fine. Det viktigste er alt i alt åprøve å tenke positivt, selv om det kan være utrolig vanskelig..!

4:25 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden