tirsdag, november 14, 2006

Brusetabletter

Jeg er nesten blitt syk, jeg vil bare ikke inse at det er lurt å ta en dag hjemme, pleie meg selv og ta livet med ro. Det har jeg ikke tid til, derfor må jeg gjøre mye så jeg ikke rekker å bli syk. Så det er min plan. Den pleier å fungere, jeg blir aldri/sjelden syk. Men jeg blir ikke hjemme før jeg ikke klarer å stå opp av senga. Mistenker at andre tar litt lettere på det og blir hjemme om det er litt gruff i systemet.

-Brusetabletter, det hjelper mot alt det! Sier en venninne så entusiastisk til meg, hun snaker om paracett og har sansynligvis ikke prøvd c-vitaminer i brusetablettformat!

Når jeg merker at noe er på vei har jeg resepten klar: ta en overdose c-vitaminer, skikkelig c-vitaminsjokk! Sånne man tygger. Idag ble det krisestemning, vi hadde ikke c-vitamintabletter med appelsinsmak! De smaker ikke godt, men er bedre enn brusetabletter. Jeg var altså tvunget til å prøve meg på disse brusetablettene mamma mener smaker greit. Før har jeg bare spist brusetabletter ten vann fordi selv om det smaker kvalmt er det en festlig følelse når den bruser i munnen.
I kjøleskapet var det to typer, mandarinsmak og tropisk smak, av natur er jeg skeptisk til tropiske smaker, det pleier å være kvalmt søtt og klissete, en fungerer fett i godteri! Jeg måtte altså prøve meg på mandarin, noe skeptisk siden jeg senest lørdag prøvde å drikke mandarinsaft, en gedigen skuffelse siden jeg i utgangspunktet ikke er tilhenger av saft, spesielt ikke appelsin, derfor var ikke mandarin noen utprget nytelse. Tilbake til brusetaglettene, på røret de lå i sto det at man skulle spise en daglig, og den skulle bruse i et glass vann. Et helt glass så jeg temmelig svart på, men et halvt er mulig å ta i en rask omgang så det ble jeg enig med meg selvom å prøve. Siden jeg er for overdoser av c-vitaminer plukket jeg 4 tabletter ut av røret. Jeg skal si det bruste! Jeg helte i meg skvipet, og det smakte ikke digg. For å få vekk smaken løp jeg fra stua til kjøkkene og så meg rådvill rundt i kjøleskapet, det fant jeg melk. Bedre enn vann siden det har smak tenkte jeg, men jeg skal si det ble en merkelig smak, og den var ikke god! Mamma kom meg til unsetning med en Trolli eplering. Nam!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden