torsdag, november 02, 2006

Syke ord

Hvem kunne ane at den flinkeste, tynneste og tilsyneslatende gladeste jenta var den ulykkeligste av dem? Svaret er ingen. Hun smilte og smilte, fant på momrsomme ting og fikk til det hun prøvde. Alle ville være som henne. Men hadde de visst hva som var innenfor huden på henne ville de skiftet mening.
Dette er bloggen om jenta som smilte seg ihjel. Jenta som smilte mer og mer jo tristere hun ble. Jenta som avskydde seg selv. Jenta som hadde opplevd det værste en liten jente kan oppleve. Men det var det ingen som visste. Ikke før alt raste sammen og hun ble syk av smilingen og skuespillet sitt. Veldig syk.

Jeg sluttet å skrive dagbok da livet begynte å spise meg opp innenfra, jeg orket ikke å minne meg selv på hva som foregikk inne i hodet mitt. Nå skal jeg prøve å sette ord på ting jeg har opplevd mens jeg var syk. Kanskje til hjelp for andre, men mest til hjelp for meg selv.

1 Kommentarer:

Blogger sandra sa ...

Vad fint skrivet men också sorgligt. Det är precis som jag skulle beskriva mig själv om jag var norska, strax innan jag "råkade" släppa masken inför någon. Strax innan någon fick veta vad som faktiskt gömde sig där bakom... Vad bra att du mår bättre idag även om vägen är otroligt lång. Ta hand om dig. 'många kramar'

8:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden