søndag, mai 06, 2007

Venner

Venner er noe av det viktigeste som finnes. De nærmeste vennene er nok de man trenger mest. Alle de som bare er venner er også viktige i et nettverk, og det er forskjellig hva man bruker de ulike vennene til. Så er det en haug med bekjente. Folk en vet hvem er, men ikke egentlig kjenner.

Det er blitt så populært med facebook, om å gjøre å ha flest venner. Men hvem i huleste har 300 venner??? Ikke jeg hvertfall. Jeg har ikke tid til å ha så mange venner. Vennskap krever at men jobber for det og gir noe. Je vet ikke om det er mulig å ha 300 venner... 300 bekjente går greit, en bekjent trenger du bare snakke med i ny og ne, hilse på og eller sende en sms til. En venn må du gjøre ting med, snakke med og lære å kjenne.

Men en du har vært veldig nær venn med, men mister kontakten med, er det da en venn eller bekjent? Jeg vil si det er en bekjent. Mennesker er ikke statiske, derfor endrer de seg, og når man snakker med han/hun et par år etter har det kanskje skjedd mye i hans/hennes liv som gjør at det ikke lenger er den samme som du kjente.

Jeg vet ikke, bare noen tanker, kanksje jeg er uenig med meg seelv etterpå? Jeg vet ikke...

2 Kommentarer:

Blogger Cassie sa ...

Etter å ha funnet igjen an av mine tidligere bestevenner på Facebook så må jeg vel si at vi ikke er mer enn bekjente nå, det er vel så vidt vi er det faktisk. Hyggelig er det likevel da!

Nå, er du fremdeles enig med deg selv?

6:40 p.m.  
Blogger Linedanser sa ...

Hm, det er ikke godt å si, jeg er nok av typen som ikke blir enig med meg selv, det kommer så an på dagsformen. Men jeg har også truffet gamle venner på Facebook som nå er bekjente, men hyggelig, ja, det er det! Det har du helt rett i!

6:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden